Rodzina produktów Epson Stylus Cx3600 obejmuje drukarki atramentowe i skanery, które oferują wysoką jakość druku, skanowania i kopiowania w prostym i wygodnym użytkowaniu. Drukarki Epson Stylus Cx3600 są wyposażone w drukarkę atramentową, skaner oraz kopiarkę, a także funkcje umożliwiające łatwą łączność z komputerem. Drukarki Epson Stylus Cx3600 są zaprojektowane, aby zapewnić użytkownikom wygodne i wydajne drukowanie, skanowanie i kopiowanie. Szybkie i łatwe instalowanie i łatwe w użyciu narzędzia dla użytkowników sprawiają, że rodzina produktów Epson Stylus Cx3600 jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich potrzeb użytkowników. Specyfikacje i informacje dla użytkowników Epson Stylus Cx3600 dostarczane są w postaci podręcznika użytkownika, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do korzystania z drukarki, skanera i kopiarki. Podręcznik zawiera szczegółowe informacje na temat ustawień drukarki, instalacji i użytkowania, a także wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania
Ostatnia aktualizacja: Rodzina produktów Specyfikacja i informacje dla użytkownika Podręcznik Epson Stylus Cx3600
Wydajność:
ModelTD-T0441
Kup taniej w komplecie
Tusz nieregenerowany, nowy zamiennik. Wydajność 420 stron. Oryginalny kod producenta: T0441.
Wyróżnia się jakością oraz wydajnością identyczną jak w przypadku wkładów oryginalnych. Zamienniki do drukarki oferowane pod marką „tuszedodrukarki” charakteryzuje niezawodność oraz jakość wydruku porównywalna z wkładami oryginalnymi producentów. Produkty doskonale sprawdzą się podczas codziennych wydruków jak i wszędzie tam, gdzie wymagana jest najwyższa jakość druku jak: wydruk zdjęć, wydruk grafik, tabel, prezentacji czy dyplomów. Wkłady wypełnione są pigmentem z substancją zapobiegającą jego wysychaniu.
Dane techniczne
Typ produktu:
Produkt zamienny? Zamienniki to produkty pasujące do Twojej drukarki, jednak wyprodukowane przez firmę trzecią. Oznacza to, że w odróżnieniu od wkładów oryginalnych ich producent może być inny niż producent drukarki. Pamiętaj, że markowe zamienniki oferują jakość i wydajność taką samą, a niejednokrotnie lepszą niż produkty oryginalne, przy jednocześnie niższym koszcie wydruku strony. Sprawdzą się wszędzie tam gdzie dużo drukujesz!
Kolor:
Czarny? Kolor w jakim drukuje wkład.
Zapytaj o produkt
24 miesiące
24 miesiące
Lastmanuals oferuje tworzoną przez społeczność usługę współdzielenia, przechowywania i szukania instrukcji opisujących obsługę sprzętu i oprogramowania: podręczników, poradników, skróconych instrukcji, not technicznych... PAMIĘTAJ: WARTO PRZECZYTAĆ INSTRUKCJĘ PRZED ZAKUPEM!!!
Możesz także pobrać poniższe instrukcje, związane z tym produktem:
EPSON STYLUS SX210 (1737 ko)
EPSON STYLUS SX210 BROCHURE (793 ko)EPSON STYLUS SX210 START HERE (1154 ko)EPSON STYLUS SX210 STARTUP GUIDE (1154 ko)EPSON STYLUS SX210 BASIC OPERATION GUIDE (1737 ko)EPSON STYLUS SX210 TECHNICAL SPECIFICATIONS (816 ko)
Skrót instrukcji: podręcznik użytkownika EPSON STYLUS SX210
Szczegółowe instrukcje użytkowania znajdują się w podręczniku użytkownika.
[... ] Wybór midzy papierem zwyklym A4 a papierem fotograficznym 10×15/4"×6" dla papieru w podajniku. Nacinij l lub r, aby wybra ustawienia lub zmieni wywietlane zdjcie na ekranie LCD. [... ] Nie wybrano rodzaju papieru lub nieprawidlowo zaznaczone owale na arkuszu indeksu. Jeli tak jest, sprawd dzialanie karty pamici i spróbuj ponownie. Pokud se chyba stále objevuje, kontaktujte odbornou pomoc spolecnosti Epson. O Podczas czyszczenia glowicy oraz ladowania tuszu po wymianie pojemnika ze wszystkich pojemników pobierany jest tusz. O W celu uzyskania maksymalnej wydajnoci tuszu, wyjmuj pojemnik z tuszem tylko, gdy jeste gotowy na jego wymian. Stosowanie nieoryginalnego atramentu moe prowadzi do uszkodze, nie objtych gwarancj firmy Epson. w okrelonych okolicznociach moe powodowa nieprawidlowe dzialanie drukarki. Informacja o poziomie tuszu w przypadku produktów nieoryginalnych moe nie zosta wywietlona, a stosowanie takiego atramentu jest rejestrowane w drukarce do wiadomoci serwisu. O Upewnij si, e dysponujesz nowym pojemnikiem z tuszem, zanim przystpisz do wymiany. Przed rozpoczciem wymiany, musisz przej przez wszystkie kroki za jednym razem. O Inne produkty nie wyprodukowane przez Epson mog prowadzi do uszkodze nie objtych gwarancjami firmy Epson, a w okrelonych okolicznociach powodowa bldne dzialanie drukarki. o Nie wylcza drukarki w trakcie ladowania tuszu poniewa powoduje to jego niepotrzebne zuycie. ] Informacje o biurze obslugi klienta w swoim regionie moesz odnale w elektronicznym Przewodnik uytkownika lub na karcie gwarancyjnej. Jeeli nie wymieniono tam punktu serwisowego, skontaktuj si ze swoim sprzedawc. ]
WARUNKI NA KTÓRYCH POBIERASZ INSTRUKCJĘ FIRMY EPSON STYLUS SX210
Lastmanuals oferuje tworzoną przez społeczność usługę współdzielenia, przechowywania i szukania instrukcji opisujących obsługę sprzętu i oprogramowania: podręczników, poradników, skróconych instrukcji, not technicznych...
W żadnym wypadku Lastmanuals nie ponosi odpowiedzialności za to, że dokument którego poszukujesz jest niedostępny, niepełny, w innym języku niż Twój albo jeśli model lub język nie pokrywają się z opisem. Lastmanuals, w takim przypadku, nie oferuje usługi tłumaczenia.
Kliknij na „Pobierz instrukcję” na końcu tej umowy, jeśli akceptujesz jej warunki, wtedy rozpocznie się pobieranie instrukcji produktu firmy EPSON STYLUS SX210.
Trudno byłoby przecenić rolę, którą odgrywa opis produktu (ang. product description).
Mało który element strony może pochwalić się równie bezpośrednim, istotnym wpływem na konwersję witryny.
Prawie 90% klientów twierdzi na przykład, że opisy produktów to główny czynnik brany przez nich pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Ulepszenie samych opisów produktów pozwoliło firmie Overstock. com niemalże podwoić ruch w witrynie. Zdecydowana większość sprzedawców internetowych nie potrafi jednak stworzyć dobrego opisu produktu (ang. Począwszy od niedostatecznego przebadania grupy docelowej, aż po naszpikowane technicznym językiem, usypiające teksty – lista możliwych błędów ciągnie się w nieskończoność.
Przygotowaliśmy jednak coś dla Ciebie. Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak możesz wesprzeć sprzedaż poprzez opisy produktów, to właśnie znalazłeś się we właściwym miejscu.
Przestrzegając tych dziewięciu wskazówek możesz mieć pewność, że teksty w Twojej witrynie będą nie tylko wciągające, ale – co najistotniejsze – zaprowadzą użytkowników prosto do przycisku „Dodaj do koszyka”.
W tym artykule znajdziesz:
Czym są właściwie opisy produktów (ang. product descriptions)?
Jak pisać świetne opisy produktów: 9 niezbędnych wskazówek
1. Przeprowadź research i utwórz awatar klienta (ang. customer avatar)
2. Skoncentruj się na potrzebach emocjonalnych nabywców oraz praktycznych korzyściach, jakie im oferujesz
3. Zadbaj o to, aby opisy były zoptymalizowane pod SEO
4. Używaj mocnych wyrażeń, ale unikaj banałów i „pustych” słów
5. Używaj języka opisowego, który „namaluje” obraz produktu
6. Wykorzystaj storytelling i zbuduj autentyczność
7. Wspomnij o rekomendacjach od celebrytów, otrzymanych referencjach i zdobytych nagrodach
8. Zobrazuj opisywane szczegóły odpowiednimi zdjęciami
9. Sprawdź, czy opisy są zwięzłe i łatwe do przeskanowania wzrokiem
Przykład: Jak napisać opis produktu dla artykułów spożywczych?
Przykład: Jak napisać opis produktu w branży odzieżowej?
Przykład: Jak napisać opis produktu dla biżuterii?
Przykład: Jak napisać opis produktu dla rękodzieła?
Podsumowanie – jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?
Przejdźmy zatem do tematu.
Czym są właściwie opisy produktów (ang. product descriptions)?
Opis produktu (ang. product description) to tekst znajdujący się w karcie produktu, który wyjaśnia użytkownikom, czym jest Twój produkt oraz dlaczego powinni go kupić.
Opis produktu ma zatem dwa cele: wyjaśnić funkcje przedmiotu oraz zachęcić potencjalnych klientów do zakupu.
I właśnie ten drugi aspekt przysparza copywriterom najwięcej trudności. Chociaż techniczne dane produktu należą do niezbędnych elementów opisu, równie ważne jest wykorzystanie tej sekcji jako szansy na przekonanie odwiedzających do zakupu.
Opis produktu stanowi doskonałą okazję, aby skorzystać z taktyk takich jak budowanie pilnej potrzeby (ang. urgency), społecznego dowodu słuszności (ang. social proof) czy wezwania do działania (ang. call to action).
Odpowiednio skonstruowany opis pomoże także sprowadzić na stronę ruch organiczny z wyszukiwarki Google.
Jak pisać świetne opisy produktów: 9 niezbędnych wskazówek
Ok, przejdźmy zatem do samych wskazówek.
Poniższych informacji możesz użyć także jako wyczerpującej checklisty, przydatnej przy tworzeniu nowych opisów produktów albo ulepszaniu obecnych.
1. customer avatar)
Zanim napiszesz choćby pierwsze zdanie, powinieneś poznać swoich czytelników.
Awatar klienta nie reprezentuje żadnej konkretnej grupy na rynku docelowym. Łączy w sobie wszystkie cechy idealnych nabywców (zwróć tutaj uwagę na liczbę mnogą).
Awatar może być zarówno mężczyzną, jak i kobietą, młodym i starym, o wysokim lub niskim dochodzie. Awatar łączy w sobie najbardziej charakterystyczne cechy wspólne rynku docelowego.
Awatary klientów obejmują wiele własności Twojej bazy klientów: dane demograficzne, indywidualne cechy charakteru, ich bolączki czy pragnienia.
Podczas tworzenia awatara zadaj sobie następujące pytania na temat bazy klientów:
- Jak kształtują się ich dane demograficzne (wiek, dochód, lokalizacja etc. )?
- Jakiego języka używają? Jakimi zwrotami najczęściej się posługują?
- Jakie odniesienia kulturowe rozumieją?
- Jakie są ich pasje i zainteresowania?
- Jakie są ich najpilniej strzeżone lęki oraz najbardziej palące potrzeby?
- Jakie wartości wyznają?
Przeprowadzając badania zwracaj szczególną uwagę na język, którego używają Twoi obecni i potencjalni klienci. Używanie podobnych wyrażeń ułatwi Ci nawiązanie relacji i wzbudzenie zaangażowania.
Wyraźne zrozumienie potencjalnych nabywców będzie stanowić ważny drogowskaz przy wdrażaniu wszystkich pozostałych punktów z tej listy. Zapewni Ci ono wszystkie niezbędne informacje, a dodatkowo pozwoli prawdziwie wczuć się w kontakt z klientami i przemawiać do nich w taki sposób, jak gdybyś rozmawiał z nimi bezpośrednio.
2. Skoncentruj się na potrzebach emocjonalnych nabywców oraz praktycznych korzyściach, jakie im oferujesz
Mówi się, że „ludzie nie kupują produktów, kupują emocje”.
Opisy produktów udowadniają, że to stwierdzenie ma w sobie wiele prawdy.
Zadaj sobie fundamentalne pytanie: „Jakie problemy na gruncie emocjonalnym rozwiązuje ten produkt lub jakiej przyjemności dostarcza? ”
Następnie wskaż problem bezpośrednio. Wielu copywriterów opisuje funkcje bez wyraźnego opisania problemów, które rozwiązują – zarówno praktycznych, jak i tych emocjonalnych.
Przypominając odwiedzającym o konkretnych problemach, z jakimi muszą się mierzyć, wzmagasz w nich pilną potrzebę oraz chęć zakupu.
Jeśli podparcie lędźwiowe krzesła łagodzi ból pleców – wyraźnie o tym powiedz.
Jeśli uszczelka na butelce z wodą eliminuje frustrujące wycieki, a odpowiednia podeszwa buta zapobiega denerwującym, bolesnym pęcherzom – upewnij się, że odwiedzający się o tym dowiedzą.
Apple odwołuje się wprost do emocji takich jak poczucie władzy oraz kontroli, a także komfortu, w opisie iPad’a Mini. Wskazuje również konkretne potrzeby, na jakie odpowiadają poszczególne funkcje produktu.
Najlepiej, jeśli uwzględnisz zarówno praktyczne zalety produktu – jak w powyższym przykładzie, w którym iPad Mini pozwala „uchwycić największe pomysły, gdy tylko przyjdą Ci do głowy”, oraz głębsze efekty emocjonalne – jak wzmocnienie Twojej pozycji.
3. Zadbaj o to, aby opisy były zoptymalizowane pod SEO
Nie jesteś pewien, jak stworzyć przyjazny SEO opis produktu? Nie jesteś sam.
SEO może wydawać się skomplikowane i drobiazgowe. Dzięki meta-tagom, zagęszczeniu słów kluczowych, fragmentom rozszerzonym (tzw. rich snippets) i wielu innym kwestiom, łatwo o dezorientację.
Nie ma jednak co się załamywać – tworzenie opisów produktów (ang. product descriptions) przyjaznych SEO jest stosunkowo łatwym zadaniem.
Wystarczy, że będziesz stosować się do kilku prostych zasad:
Zauważ, że niektóre tytuły i opisy są o wiele bardziej kuszące niż inne.
Nie lekceważ potęgi SEO. Zwrócenie niewielkiej uwagi na słowa kluczowe, meta-opisy czy tytuły może znacznie zwiększyć CTR (ang. click through rate) w wyszukiwarce, prowadząc do większego ruchu na stronie oraz wyższych przychodów Twojej firmy.
4. Używaj mocnych wyrażeń, ale unikaj banałów i „pustych” słów
Niektóre wyrażenia i frazy bywają wyjątkowo często powtarzane. Dzieje się tak z bardzo prostego powodu – przynoszą realne efekty.
Łatwo jest jednak wpaść w pułapkę używania zbyt ogólnego języka i powszechnie występujących wyrażeń, które klienci po prostu ignorują. Te słowa są powszechne tylko dlatego, że są powszechne – nie należą do mocnych wyrażeń czy sprawdzonych fraz.
Niestety, ale stwierdzenia typu „najlepszy produkt na rynku”, „doskonała jakość” czy też „uwielbiany przez wszystkich” – to zwykły banał.
Jaka istnieje alternatywa? Bądź konkretny.
Zamiast mówić, że para butów jest „świetna”, wybierz konkretny element, jak podeszwy lub design, a następnie wyjaśnij, dlaczego są tak dobre. Jakie USP (ang. Unique Selling Points) sprawiają, że są one tak wspaniałe? Jakie referencje to potwierdzają?
Zamiast mówić coś w rodzaju „najlepsze materace”, Casper zawiera cytat z „Which? ”, szanowanej publikacji opiniotwórczej.
Nie oznacza to jednak, że powinniście całkowicie unikać mocnych wyrażeń. Zostało udowodnione, że niektóre słowa wywołują silną reakcję emocjonalną u klientów i zwiększają sprzedaż.
Pamiętaj tylko, aby nie mylić ich ze zwykłymi banałami, a swoje deklaracje podpierać konkretnymi dowodami. To dobry sposób na ich weryfikację: jeśli nie możesz ich niczym poprzeć, prawdopodobnie to puste hasło, które powinieneś odrzucić.
Pamiętaj też, że referencje – zwłaszcza z renomowanych źródeł – stanowią bardzo silne podparcie dla wysuwanych tez.
5. Używaj języka opisowego, który „namaluje” obraz produktu
„Odwołuj się do wszystkich pięciu zmysłów” – wydawać się może pięknie brzmiącą poradą, nie mającą w rzeczywistości żadnych praktycznych zastosowań.
W przypadku opisów produktów jest jednak wręcz przeciwnie.
Marketingowcy mają na to nawet swoją nazwę: marketing sensoryczny. Jego skuteczność potwierdza wiele badań.
„Marketing sensoryczny” wskazuje właściwie dosłownie na wykorzystanie stymulacji zmysłów. Do najpopularniejszych zabiegów marketingowych należy m. in. rozpylanie apetycznych zapachów (popularne jest np. rozpylanie aromatu chleba przy stoiskach z pieczywem) przy wizycie potencjalnego klienta w sklepie stacjonarnym. Nam oczywiście nie o to chodzi.
W branży e-commerce staramy się odtworzyć doświadczenia za pomocą słów.
Jak możemy to robić?
Używając obrazowych, odwołujących się do zmysłów przymiotników i nie szczędząc porównań. Wyjaśnijmy sobie zatem oba te terminy.
Przymiotniki odwołujące się do zmysłów to określenia, które pobudzają odczucia związane ze zmysłem wzroku, węchu, słuchu, smaku lub dotyku.
W poniższym przykładzie Ben & Jerry’s opowiadają o „kremowym bogactwie” swoich lodów.
Ben & Jerry’s opisują lody „Pecan Sticky Buns” jako „maślane”, „lepkie” i „kremowe”.
Kolejnym przydatnym narzędziem są porównania. Z pewnością natknąłeś się na nie przy zakupie butelki wina. Wina często opisywane są jako „pachnące jak jabłka i jagody” lub o smaku „przypominającym gruszki, orzechy laskowe i miód”.
Tworząc porównania, odwołuj się do czegoś, co każdy dobrze zna – jak smak owoców czy zapach ziół.
Wine. com twierdzi, że ich cabernet sauvignon ma „ekspresyjne aromaty czarnych jagód, porzeczek, sorbetu malinowego, gałki muszkatołowej i aromatycznych przypraw” z „utrzymującym się smakiem owoców leśnych i subtelną nutą dębu”.
Do wszystkich tych rad odnosi się jednak jedno zastrzeżenie: nie przesadzaj. Nadużywanie przymiotników może sprawić, że tekst będzie „niezgrabny” i trudny do odczytania. W większości przypadków jeden czy dwa dobrze dobrane epitety lub porównania w zupełności wystarczą.
6. Wykorzystaj storytelling i zbuduj autentyczność
Opisy produktów (ang. product descriptions) są dobrym miejscem do snucia krótkich opowieści.
Zdecydowaną większość opisu produktu stanowić powinny konkretne specyfikacje. Wzbogacenie ich o krótkie historie – chociażby jedno- czy dwuzdaniowe – pomaga jednak wzbudzić zainteresowanie odwiedzających i znacząco zwiększyć ich zaangażowanie.
Heaven’s Whisky w kilku słowach opowiada użytkownikom, w jaki sposób produkowana jest jego whisky i skąd firma czerpie inspirację przy projektowaniu butelek.
Opisy produktów są doskonałym miejscem, aby odpowiedzieć na pytania takie, jak:
Na podstawie awatara klienta zdecyduj, jakie historie warto będzie zawrzeć w Twoich opisach. Na przykład klienci, którzy dbają o etyczne wybory konsumenckie, będą szczególnie zainteresowani wartościami leżącymi u podstaw produktów. Ci zaś, których uwagę przyciągają raczej towary z wyższej półki powinni zwrócić większą uwagę na informacje o procesach zapewnienia jakości, historią materiałów lub procesie produkcji.
7. Wspomnij o rekomendacjach od celebrytów, otrzymanych referencjach i zdobytych nagrodach
Opis produktu (ang. product description) to idealne miejsce, aby wykorzystać społeczny dowód słuszności i zdobyć zaufanie swoich odbiorców.
Dołączenie sekcji poświęconej opiniom klientów na karcie produktu może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji e-commerce. Fragmenty recenzji można jednak umieszczać także w samym opisie produktu lub bezpośrednio obok niego.
Wielu użytkowników nie będzie zawracać sobie głowy przewijaniem karty produktu w poszukiwaniu recenzji – odwołanie się do nich już na górze strony pozwoli Ci zdobyć zaufanie większości osób, które wylądują na Twojej stronie.
Nie zasypuj ich jednak gradem informacji, których nie będą w stanie przetworzyć. Zamiast tego wybierz absolutne perełki i upewnij się, że przykują uwagę potencjalnych klientów.
W przypadku opisów produktów, świetnie nadadzą się w tym celu np. :
Snow (firma sprzedająca produkty do wybielania zębów) eksponuje logotypy czasopism, które poleciły ich produkty, tuż pod główną sekcją opisu produktu.
Zastosowanie wyrażeń takich jak „Rekomendowany przez…” i „Uznany za produkt roku według…” to doskonały sposób ma „przemycenie” społecznego dowodu słuszności (ang. social proof) w opisie produktu.
8. Zobrazuj opisywane szczegóły odpowiednimi zdjęciami
Każdy, nawet najdrobniejszy szczegół Twoich kart produktów powinien być dobrze dopasowany do pozostałych elementów. Podróż klienta (ang. customer journey) od jednego do kolejnego punktu powinna przebiegać gładko i konsekwentnie zachęcać użytkowników do kliknięcia w CTA (ang. Call-to-Action, dosł. wezwanie do działania).
Jeżeli opisujesz konkretne funkcje produktu lub korzyści, jakich dostarcza, upewnij się, że podpierasz te informacje obrazującymi je fotografiami.
Opis produktu (ang. product description) znajduje się zwykle tuż obok zdjęcia produktu lub bezpośrednio pod nim, zatem pomiędzy tymi elementami powinno zachodzić widoczne powiązanie.
Warto zwrócić szczególną uwagę, czy najbardziej charakterystyczne cechy produktów, jak np. podeszwy butów, nadruki na odzieży czy techniczne detale sprzętu sportowego, zostały wyraźnie przedstawione na zdjęciach. Jeżeli wspominasz o nich w opisie produktu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzający będą chcieli je zobaczyć.
Zappos wyraźnie pokazuje najważniejsze części produktów.
Warto wręcz zachęcać odwiedzających do obejrzenia tych zdjęć, dodając do nich odnośniki bezpośrednio w opisie produktu (ang. W tym celu możesz użyć haseł typu „zobacz zdjęcia” czy „widoczne na zdjęciu powyżej”, umieszczonych w nawiasach za każdym razem, gdy wskażesz jakąś funkcję produktu.
9. Sprawdź, czy opisy są zwięzłe i łatwe do przeskanowania wzrokiem
Jeżeli opisu produktu nie da się szybko przeskanować wzrokiem, prawdopodobnie nikt się z nim nie zapozna.
Krótkie i czytelne treści działają o wiele lepiej niż te, które wymagają większego skupienia uwagi.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci upewnić się, że Twoje opisy nie zmuszają użytkowników do nadmiernego wysiłku umysłowego i zbyt dużego skupienia:
Amazon prezentuje opisy produktów w formie listy – jeden podpunkt odpowiada jednej cesze produktu.
Jeżeli zależy Ci, aby zapewnić czytelnikom łatwość w odbiorze treści, zadaj sobie pytanie: „Czy dziesięciolatek zrozumiałby to, co właśnie napisałem? ”
Przykład: Jak napisać opis produktu dla artykułów spożywczych?
Harrods przedstawia wszystkie niezbędne informacje w łatwej do przyswojenia formie.
Stworzenie opisu produktu z kategorii „żywność” może okazać się trudnym zadaniem. Charakter opisu powinien zostać odpowiednio dopasowany do rodzaju produktu – do artykułów spożywczych zaliczymy przecież zarówno gotowe posiłki do odgrzania w mikrofali, jak i unikatowe wina po 1000 dolarów za butelkę.
Ogólnie rzecz biorąc, w opisach produktów dla żywności należy uwzględnić następujące kwestie:
Przykład: Jak napisać opis produktu w branży odzieżowej?
ASOS używa punktorów (tzw. bullet-point’ów) i krótkich akapitów, aby czytelnie przedstawić niezbędne informacje.
Branża odzieżowa należy do największych, a zarazem i najbardziej zyskownych sektorów e-commerce. Internetowy handel odzieżą przysparza jednak także pewnych trudności – doświadczenie dokonywania zakupów w sklepie stacjonarnym jest nie do odtworzenia w świecie online, dlatego opisy muszą dostarczać potencjalnym klientom jak najwięcej użytecznych informacji.
W opisach ubrań koniecznie uwzględnij następujące informacje:
Rozmiar noszony przez modela na zdjęciu – poinformuj, jakie są wymiary i rozmiar prezentowany na załączonych zdjęciach, aby dać klientom właściwy punkt odniesienia.
Przykład: Jak napisać opis produktu dla biżuterii?
Przykładowy opis zegarka Rolex zawiera najważniejsze informacje zarówno na temat zegarka, jak i marki „Rolex”.
Wyroby jubilerskie to należą do kategorii produktów o wysokiej wartości, dlatego klientów często nękają liczne wątpliwości. Dobry opis jest w stanie rozwiać te obawy.
Mając do czynienia z biżuterią, oprócz specyfikacji technicznych (rozmiaru, koloru i kształtu), nie zapomnij poruszyć w opisach produktów następujących kwestii:
Przykład: Jak napisać opis produktu dla rękodzieła?
Wyraźnie widać, że każdy z produktów sprzedawanych na tej aukcji jest ręcznie malowany i niepowtarzalny.
Etsy, internetowy sklep z ręcznie robionymi oraz zabytkowymi przedmiotami, należy do największych na świecie sklepów e-commerce.
Pisząc opisy dla tego typu produktów, ważne, aby pamiętać, że kupujący szukają oryginalnych, unikalnych elementów.
Mając to na uwadze, pamiętaj, aby w opisie zawrzeć następujące informacje:
Podsumowanie – jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?
Gdy masz pod ręką odpowiedni wzór, stworzenie opisu produktu (ang. product description) staje się bułką z masłem.
A matką najlepszych tekstów są świetne procesy.
Jeżeli na podstawie powyższych wskazówek uda Ci się skonstruować na własne potrzeby jasny, uniwersalny proces tworzenia opisów produktów, w przyszłości będziesz mógł za jego pomocą konstruować opisy na utrzymującym się, dobrym poziomie.
Co więcej, dzięki bieżącym testom i ciągłemu udoskonalaniu poszczególnych elementów opisu możesz opracować swój własny przepis na sukces, dopasowany idealnie do potrzeb Twojego sklepu i asortymentu produktów.
Czas zatem wdrożyć zdobytą wiedzę i uważnie śledzić wyniki!
Paweł optymalizuje konwersję, szkoli, wdraża analitykę i dodatkowo zajmuje się marketingiem w Conversion. Jednak przede wszystkim Paweł jest nieskończoną kopalnią pomysłów, które napędzają naszą firmę. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie. Możecie przeczytać całą masę artykułów, które napisał oraz posłuchać go na konferencjach branżowych.