Procedura wymiany części sprzętowych i konserwacji komponentów Cabletron Systems TRMMIM jest procesem, który zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność produktu. Przed wymianą lub konserwacją części sprzętowych lub komponentów Cabletron Systems TRMMIM, należy upewnić się, że jest to bezpieczne dla użytkownika i dla produktu. Procedurę powinien przeprowadzać wykwalifikowany technik, który posiada odpowiednie umiejętności i wiedzę w zakresie wymiany i konserwacji części sprzętowych i komponentów. Należy zapoznać się z instrukcją obsługi i używać sprzętu zgodnie z przeznaczeniem, aby uniknąć uszkodzenia sprzętu i zapewnić jego bezpieczeństwo. Wszelkie komponenty i części sprzętowe należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, aby zapewnić najlepszą jakość i niezawodność produktu.
Ostatnia aktualizacja: Procedury wymiany części sprzętowych i konserwacji komponentów Cabletron Systems Trmmim
- Centrum rowerowe
- >
- Warsztat rowerowyKonserwacja roweruSmary roweroweSmary do łożysk
Regularna konserwacja komponentów pozwala na znaczne przedłużenie ich żywotności. Smar do łożysk rowerowych to jeden z niezbędnych produktów w warsztacie. Preparaty, często wzbogacone o ceramidy i teflon, pozwalają na zmniejszenie tarcia piast, suportu czy łożysk. Przekłada się to na znaczącą redukcję temperatury podczas pracy komponentów, co minimalizuje ryzyko zapieczenia się elementów. Na CentrumRowerowe. pl dostępne są produkty renomowanych producentów, m. in. : Finish Line, Ceramicspeed, Shimano.
Popularność największa
- PopularnośćCenaIlość opiniiOcenaRabat
36, 99 zł36, 99
Dostawa GRATIS
3737, 993939, 995555, 997171, 999595, 99 199199, 99
Produkty z dostawą
od 72 godzin4141, 997979, 998282, 998989, 99 129129, 99 159159, 99
Jednym z podstawowych środków w warsztacie powinien być smar do łożysk, piast i suportu. Zadbany rower to nie tylko oczyszczony z zabrudzeń, ale także dobrze nasmarowany. Zastosowanie odpowiednich preparatów gwarantuje długie i sprawne działanie komponentów.
Jak działa smar do łożysk?
Smar w piastach rowerowych, łożyskach i suporcie pełni dwie funkcje. Pierwszą z nich jest zabezpieczenie komponentów przed wodą, kurzem oraz błotem, dzięki czemu jednocześnie zmniejsza ryzyko powstawania korozji. Druga to redukcja tarcia elementów między sobą, co przekłada się na większą sprawność układu. W efekcie stracimy mniej energii generowanej podczas pedałowania.
Dodatki do smarów
Często producenci przygotowują zaawansowane technologicznie receptury smarów do suportu, których celem jest optymalizacja działania substancji. Do grupy najpopularniejszych dodatków należą teflon, który doskonale chroni przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych. Znajdziemy go m. w biodegradowalnym FINISH LINE Premium Grease. Jego skład uzupełniono również o dodatek uszlachetniający Trilinium.
- Produkty Artykuły i poradyJak kupowaćWsparcie dla właściciela
Zobacz wszystkie produkty
- Malowanie i powłoki architektoniczneDezynfekcjaWykończenia suchych powierzchni i tekstur stosowanych we wnętrzachEIFS, stiuki i tekstury zewnętrzneOznakowania stadionowePowłoki przeciwogniowePowlekanie i naprawa podłógOznakowanie i utrzymanie nawierzchniPowłoki ochronne i polimocznikPowłoka dachowaNatrysk piankiPrzygotowanie powierzchniIzolacje wodoodporneWsparcie dla właścicielaCentrum EdukacyjneZnajdź podręczniki i częściRejestracja produktuCertyfikaty i zatwierdzenia agencjiKarty charakterystykiPodzespoły nieprodukowane przez firmę GracoSkontaktuj się z namiGwarancjaZnajdź centrum serwisoweSzkolenie produktowe Magazyn „Contractor” firmy Graco
- Stałe ustawienie wstępne – Ustawienie wstępne na nominalne minimum (wartość, która powinna być stosowana w przypadku, gdy Parts Room zapomni o przydzieleniu woluminu do zlecenia)
- Użyj zleceń
- Możliwość wprowadzania zlecenia na mierniku jest niedostępna.
Konserwacja i wymiana komponentów
Często zadawane pytania
Zakładając, że technicy nie mogą tworzyć zleceń pracy i mogą jedynie wprowadzać zlecenia pracy, które zostały już utworzone w systemie.
Technicy muszą być użytkownikami oprogramowania BASIC.
Profil miernika:
Przy tworzeniu zleceń należy przydzielić wolumen.
Dzienniki diagnostyczne –> Zdarzenia urządzenia. W tej lokalizacji będą wyświetlane próby logowania, które mają miejsce poza godzinami pracy.
Zrobiliśmy to już z innym kolorem przycisku i bezprzewodowym symbolem na osłonie spustu.
Jeżeli miernik jest skonfigurowany do pracy w trybie PRESET lub FIXED PRESET, będzie korzystał z wartości zadanej ustawionej w zleceniu lub w ustawieniu PRESET. Ograniczenie ręczne dotyczy tylko miernika pracującego w trybie dozowania ręcznego.
Szkolenie produktowe
Uniwersytet Graco oferuje opcje kursów online
Znajdź dystrybutora
Twój lokalny dystrybutor może pomóc w razie jakichkolwiek pytań dotyczących serwisu oraz dostępności i możliwości dostawy produktu.
Podręczniki i części
Instrukcje obsługi obejmują informacje dotyczące użytkowania, części, rozwiązywania problemów i wielu innych tematów.
Wsparcie techniczne
+32 89 770 847
Od poniedziałku do piątku
8:30–17:00 CET
Wsparcie ogólne
+32 89 770 865
Fiat Doblò napędzany silnikiem 1. 6 Multijet jest bardzo popularnym samochodem transportowym wykorzystywanym z powodzeniem nie tylko w biznesie, ale również jako duże auto rodzinne. Powodem tego są jego gabaryty oraz elastyczny i oszczędny silnik Diesla.
Napęd rozrządu w opisywanym silniku jest realizowany za pomocą paska rozrządu. Podczas jego wymiany mogą powstać istotne błędy wynikające z nieprawidłowego montażu. Aby operacja ta przebiegła bezproblemowo, eksperci ContiTech Power Transmission Group przedstawiają szczegółową instrukcję, w której „krok po kroku” wyjaśniają procedurę prawidłowej wymiany paska.
Producent pojazdu w samochodach bez filtra cząstek stałych zaleca sprawdzenie paska rozrządu i – jeżeli jest to konieczne – jego wymianę co 150 tys. km lub po upływie 5 lat. W przypadku samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych sprawdzenie zalecane jest co 140 tys. km lub co 5 lat.
Wskazówka: Poza paskiem należy wymienić także napinacz, rolki prowadzące i pompę wody.
Czas wymiany paska rozrządu to 2, 7 godziny.
Do prawidłowego przeprowadzenia procedury wymiany wymagane są następujące narzędzia:
- blokada wałka rozrządu – OE 1870836000,
- blokada wałka rozrządu – OE 1870896900,
- blokada koła zamachowego – OE 1860898000,
- blokada wału korbowego/przyrząd regulacyjny wału korbowego – OE 2000003000,
- uchwyt koła zębatego – OE 1870815000.
Prace przygotowawcze:
- zidentyfikować pojazd przy użyciu kodu silnika,
- odłączyć akumulator,
- nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy pasek rozrządu został ściągnięty,
- obracać silnik w normalnym kierunku obrotów (w prawo),
- obracać silnik TYLKO kołem zębatym wału korbowego, a nie innymi kołami zębatymi,
- zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania,
- podnieść i podeprzeć przód pojazdu,
- zdemontować: pokrywę silnika, osłonę dolną oraz prawą osłonę silnika, przednie prawe koło, pasek wielorowkowy wraz z rolkami napinającą i prowadzącą, filtr powietrza wraz z jego wlotem z obudowy, rurę wlotu powietrza do turbosprężarki, przepływomierz powietrza, śruby mocowania silnika, mocowanie silnika i osłonę paska rozrządu,
- podeprzeć silnik.
Demontaż
1. Zdemontować osłonę z koła zamachowego i umieścić w nim blokadę rozrządu (fot. 1a-d).
2. Odkręcić śruby i zdemontować koło pasowe wału korbowego.
3. Zdemontować blokadę koła zamachowego 1860898000.
4. Ustawić położenie rozrządu na oznaczenia.
5. Rozłączyć wtyczkę czujnika ciśnienia paliwa tak, aby śruba obudowy wałka rozrządu mogła zostać zdemontowana (fot. 2). Odkręcić śruby obudowy wału korbowego.
6. Włożyć blokadę (1870896900) w obudowę wałka rozrządu (fot. 3a i 3b).
7. Usunąć śruby z pokrywy skrzyni korbowej z lewej strony, obok koła pasowego wału korbowego i umieścić przyrząd regulacyjny wału korbowego (2000003000) na kole pasowym wału korbowego (fot. 4).
8. Po sprawdzeniu ustawienia rozrządu przyrząd może zostać usunięty i rolka napinająca może być zwolniona przez poluzowanie śruby rolki napinającej. Zdjąć pasek rozrządu.
Montaż
1. Zamontować nową rolkę napinającą oraz rolki prowadzące. Poluzować koło zębate wałka rozrządu poprzez zamontowanie uchwytu koła zębatego (1870815000) na kole zębatym wałka rozrządu i poluzować śruby wałka rozrządu (fot. 5). Założyć blokadę wałka rozrządu (uchwyt – 1870836000) (fot. Zakładać pasek rozrządu, począwszy od koła zębatego wału korbowego, zgodnie z kierunkiem obrotu wskazówek zegara (w prawo). Należy upewnić się, że pasek dokładnie przylega do kół zębatych i nie jest nigdzie zagięty. Pasek rozrządu musi być mocno napięty między kołami zębatymi! Oznaczenia na pasku rozrządu muszą pokrywać się z oznaczeniami na kole wałka rozrządu, kole wału korbowego oraz kole pompy wysokociśnieniowej (fot. 6a i 6b). Ponownie umieścić przyrząd regulacyjny wału korbowego (2000003000) na kole zębatym wału korbowego, zabezpieczyć śrubami (fot. 7) i sprawdzić ustawienie rozrządu. Za pomocą wkrętaka nacisnąć na sprężynę rolki napinającej w dół do momentu, aż wskaźnik rolki napinającej wyrówna się z otworem (fot. 8a i 8b). Dokręcić śrubę rolki napinającej momentem 23-28 Nm. Dokręcić śruby koła pasowego wałka rozrządu momentem 28-31 Nm + 40° (fot. 9), użyć uchwytu koła zębatego 1870815000.
9. Zdemontować blokady.
10. Zgodnie z kierunkiem obrotów silnika obrócić wałem korbowym o dwa obroty. Ustawić silnik w położeniu GMP 1 cylindra. Zamontować blokadę wałka rozrządu i przyrząd regulacyjny wału korbowego. Jeżeli blokada nie może być włożona, poprawić ustawienie rozrządu. Ponownie sprawdzić napięcie paska rozrządu.
11. Zdemontować blokadę, przyrząd regulacyjny, wymienić i dokręcić śrubę z nowym o-ringiem w obudowę wałka rozrządu (13-16 Nm). Usunąć narzędzie mocujące i zamontować elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.
12. Zamontować: osłonę paska rozrządu, koło pasowe wału korbowego (moment dokręcenia 23-28 Nm), pasek wielorowkowy z rolkami napinającą i prowadzącą, mocowanie silnika wraz z jego śrubami, obudowę filtra powietrza wraz z wlotem powietrza, rurę wlotu powietrza do turbosprężarki, przepływomierz powietrza, pokrywę silnika, prawą i dolną osłonę silnika, przednie prawe koło.
13. Zapisać wymianę paska rozrządu ContiTech na dostarczonej naklejce i umieść ją w komorze silnika (fot. 10).
14. Uruchomić silnik lub wykonać jazdę próbną.